Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.
Dostępność: Dostępny
Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 15,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska (płatność przy odbiorze) - 15,00 zł
Kurier DPD (przedpłata) - 16,00 zł
Kurier DPD (płatność przy odbiorze) - 20,00 zł
Odbiór osobisty w sklepie - 0,00 zł
Kod producenta: 9788380882737
Stan magazynowy:
Kod EAN: 9788380882737
PKWiU: 58.11.1
ISBN: 978-83-8088-273-7
język: polski
Autor: Urszula Motowidlak
Format: 167 x 239mm
Oprawa: miękka
Ilość stron: 396
Rok wydania: 2016
Wykaz używanych skrótów 9
Wstęp 13
Rozdział 1. Gospodarowanie energią jako przedmiot badań ekonomicznych 21
1.1. Wprowadzenie 21
1.2. Istota racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi 23
1.3. Przyrodnicze i fizyczne aspekty funkcjonowania systemów społeczno-ekonomicznych 36
1.4. Globalny wymiar przyrodniczych barier rozwoju społeczno-gospodarczego 52
1.5. Koncepcja kapitału naturalnego w rozwoju zrównoważonym 67
1.6. Podsumowanie 77
Rozdział 2. Teoretyczne i pragmatyczne aspekty rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 79
2.1. Wprowadzenie 79
2.2. Teoretyczne ujęcie gospodarki niskoemisyjnej 83
2.3. Przesłanki rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 90
2.3.1. Zmiany klimatyczne 90
2.3.2. Zmiany popytu na surowce energetyczne 101
2.4. Koncepcja gospodarki niskoemisyjnej w dokumentach Unii Europejskiej 109
2.5. Uwarunkowania i założenia rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w Polsce 119
2.6. Podsumowanie 128
Rozdział 3. Kształtowanie potrzeb energetycznych transportu samochodowego w Unii Europejskiej z perspektywy rozwoju gospodarki niskoemisyjnej 131
3.1. Wprowadzenie 131
3.2. Kierunki działań na rzecz rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego 133
3.2.1. Identyfikacja obszarów dekarbonizacji transportu 133
3.2.2. Paliwa alternatywne jako niskoemisyjne źródła energii dla
pojazdów samochodowych 142
3.3. Trendy rozwojowe implikujące potrzeby energetyczne transportu 162
3.4. Analiza potrzeb energetycznych transportu samochodowego
w warunkach gospodarki globalnej 178
3.4.1. Rozwój transportu samochodowego 178
3.4.2. Zmiany potrzeb energetycznych transportu samochodowego 206
3.5. Podsumowanie 227
Rozdział 4.
Kierunki rozwoju rynku paliw alternatywnych dla niskoemisyjnego transportu samochodowego w Unii Europejskiej
4.1. Wprowadzenie
4.2. Strategia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym
4.3. Mechanizmy wsparcia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym
4.4. Ocena rozwoju rynków głównych paliw alternatywnych dla transportu samochodowego
4.4.1. Rynek biopaliw
4.4.2. Rynek paliw gazowych CNG i LNG
4.4.3. Rozwój elektromobilności
4.5. Podsumowanie
Rozdział 5.
Modelowanie efektów wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym na przykładzie Polski
5.1. Wprowadzenie
5.2. Jakościowy model funkcjonowania transportu samochodowego
5.3. Zasady wykorzystania jakościowego modelu transportu samochodowego
5.4. Szacowanie efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce
5.4.1. Uzasadnienie założeń
5.4.2. Efekty rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych
5.4.3. Analiza wrażliwości efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych
5.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
The impact of alternative fuels’ usage in road transport on the development of low-carbon emission economy in the European Union (Summary)
Der Einfluß der Verwendung von alternativen Kraftstoffen im Straßentransport auf die Entwicklung der kohlenstoffarmen Wirtschaft der Europäischen Union (Zusammenfassen)
Spis tabel
Spis rysunków
Od Redakcji
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Napisz recenzję